דף הבית » הכל על שיווק דיגיטלי » מה ההבדל בין שיווק למכירות? המדריך המלא

מה ההבדל בין שיווק למכירות? המדריך המלא

מה ההבדל בין שיווק למכירות

שיווק הוא תהליך של יצירה, אספקה ​​ותקשורת הערך של מוצר או שירות ללקוחות. ניתן לעשות זאת בערוצים שונים כמו שיווק מקוון, שיווק לא מקוון, שיווק במדיה חברתית וכו’.

מכירות הן תהליך של משא ומתן עם לקוחות כדי לרכוש לקוחות חדשים ולשכנע אותם לקנות את המוצרים או השירותים שלך. צוות המכירות עובד לרוב עם הלקוח במשך זמן רב לפני סגירת עסקה.

שיווק הוא רק לגרום לאנשים לדעת על המוצר או השירות שלך, בעוד שמכירות זה רק לוודא שהם מקבלים אותו.

האם עדיף להיות במכירות או בשיווק?

עבור אנשים מסוימים, מכירות היא המקצוע המרגש ביותר. עבור אחרים, שיווק הוא המקצוע המרגש ביותר. עם זאת, לשני המקצועות יש יתרונות וחסרונות משלהם. אחד היתרונות של מכירות הוא שזו יכולה להיות קריירה רווחית. יתרון נוסף של מכירות הוא שאתה יכול להשתמש באישיות שלך כדי לגרום לאנשים לקנות משהו שהם לא צריכים או רוצים.

יתרון נוסף של שיווק הוא שאתה יכול להשתמש ביצירתיות ובכישורים שלך כדי ליצור תוכן עבור מותגים וחברות וכן לבנות קשרים עם לקוחות.

מה בא קודם שיווק או מכירות?

שיווק ומכירות הם שני הצדדים של אותו מטבע. לשניהם יש חשיבות משלהם בעולם העסקים. אבל מה בא קודם?

שיווק הוא תהליך שעוזר לחברה לפתח ולקדם את המוצרים או השירותים שלה. צוות השיווק יוצר מסר שהוא המפתח למוצר או לשירות שלהם, ואז הוא מקדם אותו בערוצים שונים כמו מדיה חברתית, קמפיינים פרסומיים ואתרים. מצד שני, מכירות הן פעילות שעוזרת לחברות למכור את המוצרים או השירותים שלהן על מנת לייצר להן הכנסות.

השיווק נמצא במקום הראשון במשפך השיווק. זהו תהליך הכולל יצירת מוצר, קידום ומכירות. המכירות מגיעות אחרונות מכיוון שהן תוצאה של שיווק.

מה משתלם יותר שיווק או מכירות?

שיווק ומכירות הם שני תחומים שונים עם מערכי כישורים שונים. שיווק הוא תהליך קידום המוצרים והשירותים של החברה בעוד שמכירות הם תהליך מכירת מוצרי החברה ללקוחותיה.

מספר האנשים שעובדים בשיווק גדל בקצב מהיר יותר ממספר האנשים שעובדים במכירות. זה יצר חוסר איזון בשוק שבו השיווק משתלם יותר ממכירות.

ישנן שתי דרכים לעשות זאת. הראשון הוא על ידי הבנת ההבדל בין שיווק למכירות. השני הוא על ידי הבנה מהן העלויות עבור כל אחת מהפעילויות הללו.

שיווק: שיווק עוסק בבניית תדמית מותג, יצירת מודעות והנעת תנועה לאתר שלך. זוהי השקעה בעתיד החברה שלך, דרך לבנות קשר עם הלקוח שלך שיימשך שנים.

מכירות: מכירות עוסקות בסגירת עסקאות ויצירת הכנסות בקנה מידה. זו דרך להרוויח כסף עכשיו כדי שתוכל להשקיע בעתיד החברה שלך בהמשך הדרך.

שיווק משלם יותר בגלל היכולת שלו לייצר לידים ומכירות. זה גם מייצר לידים על ידי שימוש בניתוח נתונים כדי לזהות מגמות והזדמנויות. עם זאת, למכירות עדיין יש חשיבות משלה כי היא עוזרת בהיבט החברתי של השיווק.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן