דף הבית » טיפים לשיווק דיגיטלי » איך בונים מחלקת שיווק מאפס? המדריך המלא

איך בונים מחלקת שיווק מאפס? המדריך המלא

איך בונים מחלקת שיווק מאפס המדריך המלא

האמנות והמדע המורכבים של שיווק דורשים זמן, מאמץ ועבודה קשה. זה מחייב אותך להשתמש במנהיגות ובאסטרטגיה בשיטה המשתנה כל הזמן. מחלקת שיווק יכולה להיות קשה ליצור או לפעול בה מכיוון שיש כל כך הרבה שיקולים. תאר לעצמך שאתה מקים חברה ויש לך יעדים ספציפיים שאתה רוצה להשיג. עבור רובם, תצטרך לארגן מחלקת שיווק מוכשרת ומנוסה.

מבנה השיווק של הארגון מיוצג על ידי מגוון משרות בצוות שיווק. חברי הצוות החשובים הללו עשויים להימצא ברוב מחלקות השיווק המודרניות, במיוחד אלו המתמקדות בשיווק נכנס ובשיווק דיגיטלי:

ה-CMO הוא שחקן מפתח בארגון בכללותו ואחראי על המנהיגות, האסטרטגיה והכיוון הכוללת של מחלקת השיווק.

מנהל השיווק מתכנן יוזמות שיווק חדשות ומנהל מגוון משימות שיווקיות, כולל השקות מוצרים, פרסום ומדדי דיווח וניתוח.

במחלקות שיווק מורכבות ודינמיות, מנהל הפרויקט ממלא תפקיד מכריע. אדם זה מנהל את כל הפרויקטים ואחראי על תזמון, תיאום, פיקוח על כוח אדם, ווידוא שהם יסתיימו בלוח הזמנים.

מנהלי תוכן אמונים על ארגון לוחות שנה של חומרים, הפקה, עריכה וקידום תוכן וכן מעקב אחר יעילות חטיבת התוכן.

קופירייטרים מספקים תוכן מיטבי כדי לתמוך בצוות בהשגת יעדי השיווק הדיגיטלי שלו.

העבודה של אופטימיזציה יסודית של האתר או האתרים נופלת על המומחים (SEO).

מבנה מחלקת השיווק ואחריות

מחקר על צרכנים ושוק, ניהול מותג, פרסום, מיתוג, שותפויות עם ספקים וקידום מכירות משמשים כולם על ידי מחלקות השיווק כדי למשוך לקוחות ולשמור עליהם. מוצר, תמחור, מיקום וקידום מכירות הם “ארבעת ה-P” ששיווק נחשב לטפל בהם.

למחלקת השיווק של העסק יש אחריות כבדה להבטחת כדאיותו ורווחיותו. יש להשיג זאת על ידי העלאת מודעות, אינטראקציה עם לקוחות, למידה על ההצעות של יריבים, תכנון אירועי קידום מכירות וחומרי קידום מכירות ועוד מגוון חובות. בכל משרד, חטיבת השיווק משמשת מעין ג’ק אופטימלי של כל אומנות.

חטיבת השיווק גם אחראית על ניהול המחקר עבור הארגון. זה כרוך בלימוד הסחורות, טקטיקות השיווק, היתרונות וקהלי היעד של החברות המתחרות ביחס לזה שהפירמה נמצאת בה. חטיבת השיווק תורמת רעיונות גם למחיר המוצר.

חובה נוספת של חטיבת השיווק היא לתאם את התהליכים העסקיים המכריעים. באחריות מחלקת השיווק לפתח ולהוציא לפועל תכניות פעולה שישפרו את הפעילות העסקית של החברה.

איך לנהל מחלקת שיווק

שיווק חיוני להבאת לקוחות לכל ארגון, בין אם זה בתעשיית המסעדות, האופנה או התוכנה הארגונית. למרות שמשמעות השיווק נשארה קבועה לאורך כל הזמן, הטכניקות המניעות אותו עברו שינוי משמעותי בעשר השנים האחרונות.

• בעת הקמת מחלקת שיווק, זה יכול להיות מפתה לנסות להתמודד עם כל משימה, כמו שיווק במנועי חיפוש (SEM), פלטפורמות שונות של מדיה חברתית, תוכן שיווקי, קמפיינים שיווקיים בדוא”ל ועיצוב אתר אינטרנט אלגנטי עם כל הפעמונים והשריקות. . גלה מה עשוי למשוך את קהל היעד שלך על ידי עריכת סקר במקום זאת.

• העסקת צוות שיכול להשיג הרבה ומבצע את יעדי השיווק שלך הוא, כמובן, מרכיב מכריע ביצירת צוות שיווק שצופה פני עתיד. עליך לחפש חברי צוות שיש להם מגוון של חוויות ומערך מיומנויות מכיוון שהשיווק זקוק להתאמה.

• כעת עליך להגדיר את המטרות שלך לאחר שתחליט על סוגי השיווק שבהם אתה רוצה להשתמש ובחירת חברי הצוות.

• המשך לחדד את הטקטיקה שלך והעסיק אנשים שיכולים לסייע לך בהסתגלות לזמנים.

מבנה צוות שיווק פנימ

כולנו מבינים שכדי שעסקים יתרחבו, יש צורך בשיווק. אבל מכיוון שתעשיית השיווק תמיד צומחת, קשה ליצור מבנה שיווקי יעיל. אסטרטגיית שיווק שהייתה אידיאלית עבור החברה שלך לפני חמש שנים כבר לא יכולה להיות רלוונטית בשוק הנוכחי.

• קפטן הקבוצה

מישהו שיפקח על הצוות שלך, ישמור עליהם מאורגנים ועסוקים, וייצור יעדים וימדוד תוצאות. אדם זה יקבל החלטות ויתאם עם אזורים ארגוניים אחרים כדי ליצור אסטרטגיית צוות שיווק. מכיוון שיש רק אנשים בודדים בצוות, המנהיג יצטרך להתמודד גם עם חלק מתפקידי השיווק באופן עצמאי.

• מומחה התוכן והמדיה החברתית

כל חברה כיום משתמשת במגוון פלטפורמות מדיה חברתית, לכן כדאי לשכור מישהו שמכיר בכולן. זה כולל פרסום, תגובה ואינטראקציה עם לקוחות תוך שמירה על המוניטין של העסק שלך.

• יכולות חוץ-לימודיות של חבר צוות שלישי

החבר השלישי בצוות הקטן שלך יסתמך על הדרישות של החברה שלך. אולי אתה צריך משווק לא מקוון כדי לנהל את חומרי השיווק המודפסים שלך כמו עלונים, מודעות ופוסטרים.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן