דף הבית » טיפים לשיווק דיגיטלי » כל מה שצריך לדעת על: איך בוחרים פלח לתוכנית שיווקית?

כל מה שצריך לדעת על: איך בוחרים פלח לתוכנית שיווקית?

כל מה שצריך לדעת על איך בוחרים פלח לתוכנית שיווקית

על ידי התמקדות בדרישות שצריכות להיות מוקד המסר השיווקי שלך, אסטרטגיית פילוח עוזרת לצמצם את היקף העסק או המוצר שלך לקבוצת האנשים שסביר להניח שתוכל לשרת. זה יכול להיות מכריע עבור חברה בתחילת דרכם, מכיוון שהיא צריכה לאשר את הצעת הערך שלה במהירות לפני שיגמרו המשאבים ועזבו את העסק.

המטרה השכיחה ביותר של פילוח שוק היא להגדיר את הקריטריונים לשוק יעד או לבחירה של צרכנים. בחירה זו שימושית במיוחד בסיוע לחברת סטארט-אפ או חברת תפנית להישאר ממוקדת מכיוון שחשוב לזהות ולדרג את סיכויי השוק עם סיכויי ההצלחה הטובים ביותר.

לאחר השלבים הבאים, תוכל לבחור את אסטרטגיית פילוח השוק הטובה ביותר בהתבסס על הדרישות של החברה שלך לאחר שהחלטת אם אתה משתמש באסטרטגיה מרוכזת או מובחנת:

קבע את הביקוש העיקרי לסחורה שלך.

דרישת הליבה של שוק היעד שלך היא משהו שכל הלקוחות שלך חולקים. ישנם מספר פלחי שוק עם מאפיינים משתנים וחוויות משותפות בתוך אותו בסיס לקוחות.

מידע ללקוחות

כדי להבין טוב יותר את הלקוחות שלך, בצע ראיונות, קבוצות מיקוד, סקרים וסקרים. אתה עשוי לגלות את קטעי המפתח שלך על ידי ניתוח מסד נתונים זה כדי לזהות מגמות, להבין כמה כסף מוציאים לקוחות, העדפות הקנייה שלהם ומידע אחר.

פעולות הקהל

בעזרת הנתונים שאספתם, תוכלו לאתר קבוצות קטנות יותר שדרישותיהן הסחורה שלכם עדיין לא עומדת. המוצרים שלך עשויים למצוא שימוש חדש במגזרים מיוחדים אלה, וליצור סיכויי פיתוח טריים.

לחקור את האופוזיציה

אתה עשוי ללמוד כיצד לבדל את עצמך מהמתחרים ולהפוך לבחירה הנחשקת יותר עבור לקוחות על ידי מחקר של המתחרים.

פילוח שיווקי

על ידי פיצול שוק היעד שלך לקטגוריות ניתנות לניהול, תוכל לתרגל פילוח שוק. בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, דרישות, יעדים, תחומי עניין משותפים ומאפיינים פסיכוגרפיים או התנהגותיים אחרים המשמשים כדי להבין טוב יותר את קהל היעד, פילוח השוק מחלק שוק לתתי קבוצות.

עם פילוח ומיקוד, אתה רוצה להבין איך השוק שלך יתנהג בנסיבות ספציפיות, כגון ביצוע רכישה של הסחורה שלך. מודל חיזוי עשוי להיות מיושם במחקר במקרים רבים, כך שתוכל לסווג אנשים לקטגוריות ייעודיות על סמך תשובותיהם לשאלות הסקר.

פילוח שוק עשוי לסייע לך לתפוס את פוטנציאל המכירות כאשר החברה שלך רוצה להצטרף לשוק חדש או לחפש סיכויי התרחבות. על ידי חיבור ממצאי המחקר שלך לקהלי היעד השונים, זה עשוי לעזור לך לארגן את המחקר שלך.

בסיס של פילוח שוק

קבוצה מפולחת כאשר היא מחולקת לתת-קבוצות על סמך קריטריונים שנקבעו מראש. מאפיינים אלה כוללים כל דבר מגיל ומגדר ועד לתכונות פסיכוגרפיות כמו גישה, עניין וערכים.

גֵאוֹגרָפִי

אחת הדרכים הקלות ביותר לפלח את השוק היא לפי מיקום גיאוגרפי. לאלו של חלק אחד של המדינה יש הרגלי הוצאות וצריכה שונים מאשר לתושבי אזורים אחרים. אנשים ממקומות שונים יכולים להשתמש באותו מוצר מסיבות שונות.

פסיכוגראפי

באמצעות אסטרטגיה זו, הצרכנים מחולקים לקטגוריות שוק בהתאם למאפיינים הפסיכולוגיים שלהם, כגון אישיות, גישה וסגנון חיים. החלטות והרגלי הרכישה של אדם מושפעים מאוד מאישיותו ואורח חייו.

ביהביוריסטי

במקום להשתמש בידע, בעמדות או בשימוש של לקוחות בפריטים אמיתיים או באיכויות מוצר, אסטרטגיה זו מחלקת את השוק לקטגוריות המבוססות על פלחי שוק. נאמנות מותג, ניטרליות מותג ונאמנות מתחרים הם מונחים המשמשים לתיאור אנשים. בנוסף, הם עשויים להיות מסומנים על סמך אופן השימוש בהם.

דמוגרפי

בהתבסס על גורמים דמוגרפיים הכוללים גיל, מגדר, מצב משפחתי, גודל משפחה, הכנסה, דת, גזע, עיסוק ומדינה, פילוח דמוגרפי מפריד בין השוק. אחת מטכניקות הפילוח הנפוצות ביותר בקרב משווקים היא זו.

רמות פילוח שוק

משווק חייב להתייחס ברצינות לפילוח שוק בעת יצירה, שיווק או הפצה של מוצרים או שירותים לשוק היעד שלו, שכן לכל רמת פילוח יש מאפיינים ייחודיים משלה.

שיווק המונים

שיווק המוני מתייחס לקידום של מוצר בודד תוך שימוש בגישה אחת לכל השוק. שיווק המוני טוען שרוב הצרכנים חולקים תכונות, התנהגויות ודפוסי רכישה דומים.

שיווק פילוח

שיווק מגזרי מפצל את כל השוק למגזרים רבים שלו בהתבסס על מגוון משתנים, כולל דפוסי צריכה של צרכנים, דפוסי הוצאות, מיקום, ערכים חברתיים וכו’.

שיווק נישה

בדרגה המיוחדת ביותר של פילוח שוק המכונה שיווק נישה, משווק מתרכז אך ורק במגוון מצומצם של לקוחות ובצרכים, רצונות ואיכויות ייחודיים שלהם.

שיווק מקומי

רמת השיווק המקומית של פילוח השוק עשויה להיות הפשוטה ביותר להבנה. שיווק בשווקים אזוריים או מקומיים הוא כל מה שמעורב.

שיווק אישי

בדומה לשיווק מקומי, שיווק אישי הוא די פשוט להבנה. בשיווק פרטני, המשווק מתרכז במתן מענה לצרכים ולרצונות של צרכן ספציפי אחד.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן