דף הבית » כללי » כך תשיקו מוצר חדש בפני קהל בהצלחה

כך תשיקו מוצר חדש בפני קהל בהצלחה

כך תשיקו מוצר חדש בפני קהל בהצלחה

השקת מוצר חדש היא אחד מהרגעים המרגשים והחשובים ביותר עבור כל חברה או סטארט-אפ. זהו הרגע שבו חודשים ולעתים גם שנים של עבודה קשה, תכנון וציפייה מגיעים לשיאם. איך תוודאו שההשקה שלכם תהיה מוצלחת ובלתי נשכחת? איך תיצרו באז ועניין סביב המוצר החדש? בין אם אתם מתכננים אירוע השקה גדול או אירוע אינטימי יותר, הנה כמה טיפים וגורמים חשובים שיעזרו לכם להפוך כל השקה לסיפור הצלחה.

ראשית, בחרו לוקיישן מושלם

במרבית המקרים, הלוקיישן הנבחר והמיועד לטובת אירועי השקה הוא הרבה יותר מסתם מקום אקראי וזמין – הוא חייב להתאים לאופי המוצר, לתדמית המותג ולחוויה שאתם רוצים ליצור עבור המוזמנים שלכם. לכן בבסיס הדברים, חשוב להקפיד בבחירת לוקיישן שהוא נגיש, בעל קיבולת מתאימה עם עיצוב ואווירה מתאימים שמשתלבים עם החזון שלכם, וגם גמישות מספקת כדי להתאים את החלל לצרכים ספציפיים משתנים. 

בין אם תבחרו במקום ייחודי ומפתיע לאירוח האירוע או במתחם קלאסי ויוקרתי, הלוקיישן הנכון יכול לעשות את כל ההבדל ברגע הגדול שלכם. אל תזלזלו בכוח של לוקיישן מפתיע ולא שגרתי כי לפעמים בחירת מקום לא צפוי כמו לדוגמא מוזיאון, גלריה או אפילו חלל תעשייתי מהפכני יכולה ליצור באז ועניין סביב האירוע עוד לפני שהוא התחיל. העיקר הוא לוודא שהמקום משתלב היטב עם הקונספט והמסר שאתם רוצים להעביר.

הזמינו את האנשים הנכונים

אירועי השקה מיועדים לא רק כדי “לחגוג” את ההישג שלכם, אלא גם ובעיקר על מנת ליצור באז, לבנות מודעות וחשיפה ולהניע את המוצר קדימה. לכן, רשימת המוזמנים שלכם צריכה לכלול תמהיל מושלם של לקוחות פוטנציאליים לצד משפיענים, עיתונאים, שותפים עסקיים וכמובן הצוות שליווה את הפרויקט.  חשבו גם על להזמין אנשי מפתח בתעשייה שלכם כאשר נוכחותם יכולה להעניק אמינות למוצר החדש ולעזור להפיץ את המסר שלכם לקהלים רלוונטיים. 

כך או כך, וודאו שאתם שולחים את ההזמנות מספיק זמן מראש (רצוי לרוב לפחות שבועיים) עם הנחיות ברורות לגבי המיקום, הלו”ז המתוכנן וכל פרט חשוב אחר. ככל שתשקיעו יותר בהרכבת רשימת המוזמנים הנכונה, כך תגדילו את הסיכויים שההשקה תהיה אירוע מדובר ומצליח.

תכינו תוכן מעניין ומעורר השראה

אירוע ההשקה שלכם מהווה הזדמנות מצוינת לספר את הסיפור מאחורי המוצר ולהציג את היתרונות והערך שהוא מביא עימו, לכן השקיעו זמן מתאים ביצירת תוכן מעניין, משכנע ומלהיב שיצית את דמיונם של המשתתפים. השתמשו במצגות מרהיבות, סרטונים מושקעים, הדגמות חיות, חוויות משתמשים ואפילו מומחים אורחים כדי להמחיש את הייחודיות והערך של המוצר.

כדאי גם לשקול להפתיע את הקהל עם הכרזות בלעדיות, הטבות מיוחדות או תצוגות מרשימות שיגבירו את ההתלהבות והעניין סביב המוצר. זכרו, המטרה היא לא רק להציג את המוצר, אלא בעיקר ליצור חיבור רגשי, לעורר השראה ולגרום למשתתפים להתלהב ולרצות לשתף את החדשות המרגשות עם אחרים ברשתות, בשיחות “פה לאוזן” וכו’.

הקפידו לפנק ולהעצים את המשתתפים

אירוע השקה הוא לא רק אירוע על מוצר חדש, אלא גם על חוויית האורחים שלכם. ככל שתשקיעו יותר ביצירת חוויה בלתי נשכחת, כך הסיכויים להצלחת האירוע יהיו גבוהים יותר, לכן הקפידו על עיצוב מרשים לחלל, אוכל ושתייה ברמה גבוהה וגם מתנות ומזכרות ייחודיות. חשבו גם על דרכים אינטראקטיביות להציג את המוצר, לדוגמא תחנות יותר עבור המשתתפים, כך הם יהיו יותר נלהבים לגבי המוצר ויותר נכונים לספר עליו לאחרים.

הפקה ולוגיסטיקה לפרטי פרטים

תכנון מוקדם וביצוע מדויק הם המפתח לאירוע מוצלח שיתנהל על פי הספר, לכן חשוב לשים לב למרכיבים הבאים:

  1. בחירת תאריך ושעה נוחים שיתאימו למרבית המוזמנים.
  2. הליך הרשמה יעיל, נוח ונגיש ומעקב אחר אישורי הגעה.
  3. סאונד, הגברה ותאורה מתאימים עם גורמי תפעול מקצועיים.
  4. ניהול זמנים קפדני עם מרווחים מספקים בין שלבי האירוע למניעת עיכובים מיותרים.

אל תשכחו גם את כוחן של הרשתות החברתיות בימנו, כך למשל תוכלו ליצור האשטאג ייעודי לאירוע, לעודד את המשתתפים לשתף תמונות וחוויות בזמן אמת ואפילו לשקול ליצור שידור חי בפייסבוק או באינסטגרם של רגעי השיא באירוע – כך תוכלו להרחיב את החשיפה של האירוע הרבה מעבר לקהל הנוכחים פיזית במקום.

לסיכום, אירועי השקה מוצלחים הם שילוב של תכנון קפדני, תוכן מעניין, מיקום מנצח וחוויה מושקעת לאורחים. בין אם אתם מתכננים אירוע השקה אינטימי או הפקה גדולה גדולה, ההשקעה שלכם בפרטים הקטנים ובמוזמנים שלכם תשתלם בגדול. זכרו תמיד, ככל שתשקיעו יותר בפרטים הקטנים לצד בהיערכות נכונה מראש, כך תוכלו להיות רגועים יותר ביום האירוע ולהתמקד במה שחשוב באמת, חגיגת ההצלחה שלכם. עם ההכנה הנכונה והגישה הנכונה, אתם בדרך להשקה מעוררת השראה שתיצור באז, תמשוך לקוחות חדשים ותקפיץ את המצר שלכם קדימה. בהצלחה!

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן